Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Sunday 21 April 2013

PJJ..

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Assalamualaikum...


apa tu PJJ..? PJJ tu bukan stand for pengajian jarak jauh.. tapi  persahabatan jarak jauh.. ehehehe..  saya selalu cakap kat orang yang ukhwah tu tak kan ada penamatnya.. jika seseorang tuh tak bersuara untuk bercakap sebegini.. " mulai hari ni.. ukhwah kita... PUTUS...!! " jarang la kita nak dengar kawan kita nak cakap macam ni.. kan.. selagi kawan kita tak cakap macam ni, stay husnuzon la sesama kawan-kawan kita yang lain.. even gadoh besar sekali pun.. stay husnuzon jugak..  insyaAllah.. kalau kita sentiasa berfikiran positif, maka semua benda lain pun akan jadi positif.. tak gitu.. ^__^


yakin la wahai sahabat sekalian..

walau kita jarang berjumpa.. walau kita jarang bertegur sapa.. walau dengan siapa kita rapat.. walau kita tak pernah keluar bersama seperti dulu.. kita tetap masih bersahabat kan.. walaupun waktu birthday kita dia tak wish.. tetaplah bersangka baik.. mungkin si dia takde kredit.. atau no fon kita hilang.. yakin la akan kekuatan persahabatan yang telah kita bina.. takde siapa yang nak dirinya dilupai macam tu aja.. er.. kalau dia memang tak ingat kat kita walau sedetik pun.. arh.. tak pe la.. lagi bagos kalau kita syok sendiri sebentar kan.. fikir je yang dia memang ingat kat aku.. ehehe.. fikir lah somethung yang boleh sedapkan hati kita..



walaupun kita jauh di mata seseorang.. tak semestinya kita dilupai.. dan tak semestinya kita dibuang.. ukhwah tu tak kan ada penghujungnya.. walau tak jumpa 100 tahun pun.. walau tak ade khabar berita pun.. yakin lah yang nama kita tu tak akan dilupai oleh dia.. kerana nama kita, suatu ketika dahulu pernah menjadi pelangi dalam hidup dia.. 


selepas kita tamat zaman sekolah menengah, mesti la yang keng kawan kita yang rapat atau pun sekadar biasa-biasa akan berpecah pergi belajar kat tempat lain.. tapi kalau dah berjumpa jugak tu, alhamdulillah.. kalau yang sorang ke utara, sorang lagi ke selatan, maka, siap diri kita dengan husnuzon.. mana tahu, satu ketika nanti, Allah takdir kan kita untuk berkumpul semula dengan semua kawan-kawan kita.. sesungguhnya, perancangan Allah tu kan lebih indah.. ^__^

  " jika manusia kehilangan sahabatnya, dia akan memandang sekeliling dan melihat sahabat-sahabat datang lalu menghiburkannya.. akan tetapi, jika manusia hilang kedamaian, di manakah kita akan menemukannya.. bagaimanakah untuk kita memperolehinya kembali..??




suka untuk saya menghayati bait lagu sahabat selamanya nyanyian padi untuk cerita upin ipin.. ada makna nya jugak.. hehe.. hayati lah bersama saya..


 " ..lirik kat bawah ni bukan hak milik asal.. "





Dua tiga kapal berlayar di samudra..
Ayo sahabatku kita bergembira..
Bermain bernyanyi bersama..
Menikmati indahnya dunia..

Karena sahabat untuk selamanya..
Bersama untuk selamanya..
Kau dan aku sahabat..
Untuk selamanya setia..
Berakit-rakit kita ke hulu..
Berenang-renang kita ketepian..
Kita berbeda untuk saling mengisi..
Segala kekurangan kita..
Mencari sahabat untuk selamanya..
Atasi semua perbedaan..
Kau dan aku sahabat..
Untuk selamanya..
Selama-lamanya setia..
Sahabat untuk selamanya..
Berbagi dan saling menjaga..
Kau dan aku sahabat..
Untuk selamanya..
Selama-lamanya setia..

No comments:

Photobucket
Photobucket