Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Monday 15 April 2013

Mukhayyam Dakhili 2013..

بسم الله الرحمن الرحيم
 Assalamualaikum...

hah.. mukhayyam dakhili kali kedua baru ja berlangsung jumaat dan sabtu baru-baru ni..


bertungkus lumus bdk2 ni.. fatin.. lembut nya tgn ;p
kepada iffah dan hanisah.. maaf la gambar tak sempat nak ambik.. korg kan staff sarjan merangkap urusetia.. huhu.. so, mesti la busy kan..  mukhyaam kali ni memang lain dari yang dulu.. ye la.. firts time semua pelajar guna khemah A, iaitu dengan menggunakan canvas.. memang agak rumit la kan.. tu yang diorang kena potong buluh untuk buat tripod.. ehehe.. bukan twopod naa.. diorg diberi penerangan cara untuk buat khemah.. pada sangkaan saya, khemah yang senang dibuat adalah khemah berbentuk A.. mudah dan senang untuk banat.. banin tersangat mudah kerana tanah yang diorg duduk tu lembut.. walau apa pun, ini cabaran la untuk banat.. saya hanya membantu serba sedikit sahaja dalam membuat gajet iaitu tripod memandangkan diorg kurang pasti akan ikatan tripod.. selebihnya, bergantung kepada rahan yang disampaikan kepada mereka.. (saya dah merasai semuanya.. hehe)

lepas solat maghrib, diorg ada game yang diberi nama apa ntah.. tak sempat untuk saya tangkap tajuk nya.. simple saja berbanding game masa mukhayyam dakhili pertama dulu.. lepas selesai game tu, solat isyak dan diteruskan dengan aktiviti latihan kawad kaki dan based.. 

bagi peserta, semestinya diorg buat latihan.. maka dengan itu, saya, salwa dan syuhada' sudah mati akal nak buat apa.. jadi, kami ambil keputusan, hampar ja tikar kat tengah-tengah kawasan tanah merah tu sambil tengok bintang kat langit.. huahua.. bes la jugak dapat spend time dengan dua org tuh.. syuhada mesej, aku dengan salwa layan wechat dengan afiqah.. sambil minum teh o ais.. huhu.. aku terlupa nak bayar balik duit air tu kat mlmh fashiha.. hehe.. lama sikit dok kat tengah tanah merah tu, kami pun undur diri ke kantin lepas banin habis aktiviti kawad kaki.. lepak kat kantin sebab ada plug tuk aku charge handset.. huhu.. dan sebab ada kipas.. 

lepas habis aktiviti diorg tu, tiba la waktu hirosah.. aku, syu dengan salwa kena hirosah pukul 2.30 sampai 4 pagi.. kitorg ok ja.. lepas balik dari kantin tu, kitorg dapat nasi goreng dua bungkus.. huhu.. rezeki.. rezeki.. nasi urusetia yang lebih.. kami pun ambil la dengan hati kelaparan.. lepak kat bahagian kerusi batu.. dan minta tikar kat urusetia tuk kami hampar kat depan kerusi tuh.. makan la kat situ.. aju dengan salwa makan.. syu macam biasa.. gayut je la dengan buah hati pengerang jantung hati dia.. sambil makan.. lepas makan tu borak kejap.. sambil layan facebook.. tak lama lepas tu, salwa dah mengantok.. jadi dia undur diri dulu tuk tido.. ' pukul 2.30 gerak ana ek.. ana nak p tidoq kat khemah tu.. ' ok la.. tinggal aku dengan syu.. walaupun bukan waktu untuk kami hirosah.. kami still tak tido lagi.. adat la bagi aku.. mukhayyam dakhili yang pertama pun aku tido sampai subuh.. hehe.. syu gayut.. aku nak buat apa..? jadi orang gila la.. dengar radio.. nyanyi sorang-sorang.. sembang sat ngan syu.. aku kata kat syu.. ' syu.. kalau mukhayyam dakhili yang pertama ada orang aku nak tengok masa hirosah dan ada orang nak sponser bagi torchlight kat aku.. kali ni dah tak ada ka ek...? hehe.. ' syu pun jawab.. ' hmm.. untung la.. ada orang nak bagi.. aku ni sapa dak tau yang nak bagi..? ' (sambil pandang sebelah kiri.. huhu..) 

lepas tu, kami pindah tempat pulak.. lepak dekat kawasan khemah banat.. syu still gayut lagi.. aku macam biasa.. dengar radio sambil nyanyi sorg-sorg.. tengok kiri.. tengok kanan.. urusetia banat tak de yang hirosah.. pelajar ada yang hirosah macam mayat hidup ja aku tengok.. tersengguk-sengguk.. pukul 2.30 dah pun tiba.. salwa tak pula aku kejut sebab, biar la dia tido.. letih kot.. hanisah sudah dikejut tapi tak bangun.. iffah..? huh.. kat mana dia tido pun aku tak tau.. ( padahal depan mata ja.. huhu..) syu dah pun habis gayu pukul 2 lagi.. dah cukup 2 jam dia gayut.. si dia tu buat panggilan sejam.. haa.. dia dah habis gayut.. ok la sikit.. aku dah boleh sembang ngan dia.. sembang-sembang tu, kamarul mai sambil tanya   ' nak ambil satu gambar boleh..? ' aku dengan syu tengok sesama kami.. syu kata la.. ' tak payah la..' masa tu sembang sat dengan dia.. tanya dia kenapa nampak dia sorg ja yang hirosah paling lama.. masa mukhayyam pertama pun dia ja yang hirosah.. aku dengan dia ja yang dok celik.. sekarang pun still dia jugak.. dia jez kata.. macam biasa la.. dalam masa yang sama.. aku kata jugak.. ni, nanti denda banat ni.. tak de sapa pun yang hirosah.. hakikat kot.. huhu.. tapi tak tau la dia denda betul ke x.. lepas dia p ja.. syu kata kat aku.. ' orang kalau nak ambik gambar, ambik je la.. tak payah minta izin..' aku cakap balek.. ' syu, memang la kena minta izin.. mlmh kan tak bagi ambik gambar mlmh.. syu kata.. ' tu mlmh la.. ni kita.. ' ' ok la syu.. dah tu, awat tak soh ja dia ambik..' syu kata balek.. ' dah tu.. tak kan aku nak buat peace kot kat depan dia..' hahahaa.. aku sokong kata syu tu.. lawak betul.. hah.. syu.. sempoi la lepak ngan hang sampai tak tido semalaman.. salwa akhir nya bangun sendiri..  jadi la kami bertiga semula..

pindah pulak tempat.. balek ke tempat yang asal iaitu kerusi batu.. kat situ, aku ngan syu dah sipi-sipi dah mata ni.. kata la kat salwa.. salwa, kalau ada banin yang lalu, bagitau.. sebab kami nak landing jap.. huhu.. soh salwa pulak yang hirosah.. 4 pagi dah tiba.. so, salwa p la gerak hanisah.. kami pun dah ngantok.. so, panjat la tingkat 4 kelas smart5 tuk tido sebetul nya.. bila subuh bangun.. tido balek,. pastu turun basuh muka gosok gigi.. dan sarapan.. then sambung tido balek sampai pukul 10.30.. then baru bangun..

bangun tu terus turun dan lepak jap ngan urusetia iffah ngan hanisah.. dan diikuti fatin n athirah.. tak lama tu, aku ajak salwa ngan syu keluar.. p tasek gelugor.. jalan kaki.. syu ok ja.. salwa la yang ketegaq.. last sekali p jugak.. p sana, aku belanja diorg air.. diorg tu kalau nak oder bukannya teh o ais ke apa.. hentam jus apple ngan carrot.. hmm.. ok la.. pastu p sri menora.. belanja syu asam.. aku beli sepaket asam.. jadi jumlah nya RM3.. sebab syu beli 1 asam 1 jeruk.. layan ja budak kecik tu.. salwa beli baju kat anak menakan dia.. lepas tu, p PUZ sebab nak topup n beli keropok tuk syu ngan salwa n budak 4 org tuh.. nak balek tu, syu tuntut ais blended yang dijanjikan salwa tu.. tamak benar syu..

jalan nak balek ke sekolah tu.. alamak.. budak-budak buat pembarisan menghadap pintu pagar.. adus.. malu ada jugak.. tapi jalan ja.. takut sebenarnya bila budak-budak nampak air yang kami beli tu.. terliur kang nanti.. kami tak tau nak dok kat mana.. jadi duduk la kat kaki lima tu.. masa tu banat ada yang mai serbu air kami.. huhu.. biar kan.. haus la tu.. tetiba pulak banin mai nak berkawad berhampiran tempat kami lepak tu.. ai.. siap rakam lagi.. syok sendiri ke apa.. haha.. saja nak provok diorg.. pakat la kami tiga org.. salwa rakam depa kawad.. huhu.. diorg tu training kot.. entah la.. adik dok kawad tu.. khusyuk dia.. haha.. kami dah mula tak selesa sebab banin semakin ramai menonton kawad area kawasan kami.. jadi kami p la ke tempat lain.. tengok-tengok.. fuhh.. banat semua nya jadi penonton setia kawad tu.. perghh.. admire banin-banin kawad la tuh.. haha.. aku sempat tegur iffah.. ' ai.. peminat ka..' dia kata.. ' ha'ah.. peminat..' ' yang belakang sekali tu ka.. haha..' huhu.. 

akhir sekali lepak la dengan bebudak 4 org tu.. n balik naik bas sekali.. then lepak kat dewan pulak.. sampai situ saja cerita nya.. wasalam.. ^__^

the end..!!

No comments:

Photobucket
Photobucket