Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Tuesday 23 April 2013

Merentas Desa..

بسم الله الرحمن الرحيم
 Assalamualaikum...


walaupun saya bukan budak sekolah lagi untuk saya bercerita mengenai merentas desa ni.. tapi, saya masih ada di SMART kan.. hehe.. minggu terakhir saya di SMART sebenarnya ketika waktu merentas desa berlangsung nih.. bulan tiga masa tu.. alhamdulillah.. sempat la jugak untuk saya merasai semangat diorg untuk merentas desa kan.. 



memang perancangan Allah itu yang terbaik.. saya tak tahu langsung yang minggu last tu ada merentas desa.. adik-adik saya tak pulak inform kan maklumat ni.. hehe.. surprise la.. selasa tu, raptai ja.. masa tu saya dengan syu kena jaga check point.. very exited la saya ni.. hehe.. kami bertolak naik kereta mlmh samirah.. check point yang pertama mlmh shahidah dengan mlmh zyla.. dekat jambatan.. hah.. tak de tempat teduh langsung.. dan terlalu banyak pulak bendera.. huhu.. terbaek la.. next check point mlmh aishah.. dekat dengan surau.. next, saya dengan syuhada' laa.. tapi, hanya tuhan saja yang tau.. tempat kami tu, sebelah kebun getah.. gurlp.. telan air liur jugak.. hmm.. duduk je la syu.. kami pun stay la kat tepi jalan tuh.. nak tahu apa yang jadi semasa tunggu budak-budak tu nak sampai kat turn kami..?  mula-mula.. ada dua orang lelaki naik moto.. lalu belakang kami sambil bagi salam dengan siulan diorg tu.. dalam hati dah menyumpah dah diorg tu.. tak ada kerja betul.. tak padan dengan budak sekolah.. huh.. saya sempat berpesan pada syu supaya bila ada orang yang lalu.. kena sorokkan handset kami.. mana tau jadi apa-apa.. phone syu tu bukan murah.. samsung s3 kot.. :D lepas tu, kereta pulak yang lalu.. driver nya tu laki jugak.. tengok dari tingkap kereta nya sambil sengih kerang busuk dia tu.. pastu, datang pulak mat banggla.. haa.. yang agak takut sikit.. saya dengan syu hanya mampu bertawakkal saja.. nak tahu..? ade ke patut banggla tu lalu belakang kami sambil mengilai.. i mean ketawa macam hapa tah.. menyeramkan betul.. hergh.. then yang lalu tu hanya budak-budak sekolah rendah yang lalu nak pergi ke sekolah kafa.. tapi, kesian diorg.. diorg takut dengan kami.. ingat kami ni puteri bunian kot.. maklum la.. tengah-tengah kebun tu.. mana la ada orang nak lepak.. kaann.. 



lepas tu, saya dah mula dengar suara budak-budak laki.. cepat jugak diorg nih.. muka pertama yang saya nampak.. aqmal che hussen la.. sorg lagi dengan dia tu, tak ingat.. seterusnya.. dah nampak yang lain..hati pun mula lega dah.. then, saya ditukarkan tempat pulak.. di selokah kebun kelapa sawit.. kebun lagi.. tapi kali ni seorang ja.. syu masih di tempat yang sama.. kesian tol.. mesti takut dia.. tak pe.. dah ada orang teman kat handset.. tak gitu syu..? hehe.. kat tempat saya yang kedua tu tak la seseram tempat tadi.. cuma boring ja.. ye la.. tak boleh nak duduk.. kat mana la saya nak cari tempat duduk.. tidak la saya nampak tempat yang sopan untuk saya bersantai.. sementara nak tunggu diorg sampai.. sempat saya untuk buka facebook di handset saya.. tapi, apakan daya.. tak de lain deh.. aduh.. bertambah bosan la saya.. bila dah nampak kelibat budak-budak, hmm.. mana la mlmh samirah ni.. dah bosan dah.. bila mlmh samirah dah sampai, saya pun dengan semangatnya naik kereta.. gaya bebas.. tapi, tup..tup.. adess.. ada banin la pulak.. tidak la saya perasan yang azreen dan solehuddin pun ada dalam kereta tu.. agak termalu la jugak.. ekeke.. begitu la cerita nya.. pengalaman kot.. huhu..


masa merentas desa yang sebenar.. saya dengan syu tak terlibat pun.. pagi tu saya tak berapa sihat sebenarnya.. silap makan pagi tu.. kombinasi makanan yang tak betul dengan perut.. menyebabkan saya muntah pagi tu.. jadi, saya tak de tenaga.. saya hanya stay with mlmh zyla di check point terakhir, iaitu sekolah.. keputusan merentas desa :

1. aqmal che hussen dan asmari
2. nur iffah
3. tak ingat
4. tak ingat
5. tak ingat
6. nizamuddin (ye ker)

yang tu ja yang saya ingat.. maaf la yang lain.. tidak la saya sempat menghafal kedudukan kamu semua yang lain.. ehehehe.. apa pun, tahniah la tuk adik saya yang dua orang tuh.. iffah memang top three pun.. yang sorang lagi tu.. ai.. kaki yang pernah sakit-sakit tu pun boleh dapat top ten..? gempak arh.. hehehe.. apa pun, terbaek laaa..!!
  

No comments:

Photobucket
Photobucket