Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Sunday 11 December 2011

Workshop Hafazan...!!

gambar ni dari FB ayah harryzan..curi sat..huhu..


Assalamualaikum...

tut tut..tut tut.. (bunyi mesej la) kemarin dapat satu mesej dari umi saliza.. dia ada tanya aku n afiqah samada nak pegi ker tak bengkel hafazan tu kat an-nahdhoh, penanti.. kalau nak p RM25.00.. terdetik gak kat hati nak p.. tapi jap.. nak tanya afi dulu.. tanya dia, dia pun kata nak p gak sebab boring kat rumah.. jadi... ok.. set la.. nak tanya mak plak.. mak also bagi punya.. tapi tu la.. transpot nak pegi tu la.. mak nak hantar pun, rombonganpahang nak mai.. kalau ikut perancangan la.. jadi, aku try la slow talk ngan umi.. tut tut.. eh.. umi kata nak mai amik.. wow.. jadi la plan.. terus aku kata.. ok la umi.. jadi.. n afiqah pun umi ngan ayah mai amik.. esok tu, umi kol kata umi dah bertolak dari tol sungai dua.. umi tanya jalan mana yang dekat sikit.. aku tak tahu sikit nak explain.. so aku bagi mak aku cakap la.. mak bagi la klu.. lepas habis cakap tu.. mak kata.. kesian kat umi tu dari sungai dua nak mai sini.. mak soh aku gtaw kata nanti mak p hantar kat masjid bertam la.. kesian.. abah pun cakap macam tu gak.. aku tak leh nak kata apa.. jadi aku kol n bagi mak cakap.. cakap punya cakap.. umi nak mai amik jugak.. hmm.. nak buat macam mana kan.. umi ngan ayah sampai rumah dalam pukul 7.46.. hmm.. area tu la.. aku ingat pas amik aku terus ambil afiqah.. tapi ambil sorang budak laki n anak-anak umi plak.. pastu hantar kami kat dewan tu pastu baru ayah ambil afiqah plak.. huhu.. macam mana bengkel tu..?? hmm.. ok.. tapi aku setuju jugak apa yang umi cakap dalam kereta masa nak balik tu.. kalau untuk sekolah rendah yang menghafal memang elok la guna cara tu.. tapi kalau sekolah menengah, diorg ada cara tersendiri nak menghafal macam mana kan.. tapi kaedah yang di ajar tu memang ok pun.. fes, dia ada buat amali.. ada maksud kata-kata arab tu, dia terjemahkan dalam bahasa malaysia.. jadi dalam bahasa malaysia tu, dia suruh hafal ikut kaedah yang dia bagi.. bila dah boleh.. angkat tangan.. aku sebenarnya boleh ja.. tapi, malas nak angkat.. ada sorang pak cik tu try hafal serangkap kot.. boleh hafal.. semua peserta kat situ tengok belakang.. masa nak tengok depan balik tu.. aku terperasan sorg budak laki ni.. dari pandangan sisi.. eh.. macam aku kenal ja.. macam khairul pun ada.. tengok belakang plak.. eh.. faezin ngan hakeem.. hmm.. sah la depa 3 orang join sekali.. huhu.. pendek cerita.. program dia best jugak la.. masa makan tu.. memang tak tahan nak gelak.. ye la.. sapa tak kenal afiqah.. buat lawak bodo jer tahu.. sampai nak makan pun.. aduyai.. macam nak tersembur ja.. huhu.. sebelum hantar afiqah balik..(maklum la.. orang paling dekat kena hantar dulu la..hehe) kami p makan dulu kat mana ntah.. tapi kulim laa.. pastu baru hantar afiqah.. sampai rumah dia, fam dia naka keluar jap.. masa tu ada perjumpaan ibu bapa mithali jap.. lama gak la.. pastu baru send aku balik sungai petani.. huhu.. lama jugak la perjalanan.. tapi best la.. yuran pun free sebab umi ngan ayah tolong bayar.. jazakillah wa jazakallahu khairan jaza'... semoga Allah sahaja yang mampu membalas baik budi umi dan ayah...



sekian, terima kasih...

No comments:

Photobucket
Photobucket