Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Tuesday 13 December 2011

Segalanya Cinta..



Assalamualaikum...

lot of love.. love is cinta.. memang la.. kalau kita search kat google ker kat mana-mana tempat yang boleh seacrh.. kita selalu nampak tips cinta la, dan apa-apa je la pasal cinta.. kadang-kadang buka facebook.. ada ja pasal cinta.. bukan nya apa.. kalau cinta kepada sang pencipta nya tak kisah.. tulis la berjuta-juta pun.. tapi kalau pasal cinta yang merapu-rapan ni, er.. tak tahu la nak cakap apa.. cinta sebenarnya tak kejam.. tapi manusia itu sendiri yang kejam kerana salah menggunakan cinta pada landasan yang tidak betul.. 


kadang-kadang pelajar sekolah rendah tu pun dah bercouple.. memang la kecik-kecik tu kita tak tahu apa pun.. nak salah kan 100 % pun tak boleh juga.. dan sekarang pula sekolah menengah.. form 1 yang baru menjejakkan kaki ke alam remaja itu juga mula belajar bercinta..aduyai.. kalau dah sekolah menengah dah, tu atas pemikiran masing-masing tuk protect diri.. maklum la.. orang selalu kata.. zaman yang paling banyak syaitan nak goda zaman remaja la.. tahap paling banyak dugaan masa form 3.. pada pendapat saya la.. bila tengok orang bercinta.. memang la kita pun akan rasa ' nak juga bercinta.. tengok pakwe dia caring gila pasal dia.. bagi hadiah.. aku..? ' kalau ada yang fikir macam tu.. cepat-cepat la istighfar.. sebab masa tu syaitan nak merisik tu.. supaya kita juga tergolong dengan mereka.. 



kalau kita jatuh cinta macam mana pulak..??  memang.. cinta tu akan datang sepertimana datang nya mati menjemput kita.. memang kita tak tahu bila datang nya cinta.. tapi, jika cinta itu datang pada umur kita yang masih muda.. seeloknya, kita pendamkan saja dulu cinta tu.. tak perlu di luah kepada si dia.. mana boleh.. kalau pendam ja nanti makan diri.. ^__^ tahu tak.. sebaik-sebaik jihad adalah yang dapat mengawal nafsu nya.. biar kan kita mati dalam keadaan macam tu.. sebab kita mati dalam jihad.. kita dapat kalah kan nafsu kita.. bukan senang nak tundukkan nafsu kita..


cinta Allah adalah cinta yang abadi.. jangan lah kerana cinta tergadai sebuah maruah yang termahal dalam diri kita wahai wanita.. simpan lah rasa cinta kita untuk pemilik tulang rusuk kita.. adakah kita mahu memberikan cinta yang pernah kita kongsikan dengan orang lain itu dengan insan yang halal bagi kita..? oleh itu.. jagalah hati kita agar sentiasa terpelihara..


ya Allah.. sekiranya aku jatuh cinta.. maka jatuh kan lah cintaku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu.. agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu..
amin...

No comments:

Photobucket
Photobucket