Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Monday 12 December 2011

Kami Budak Baik...^__^


assalamualaikum..

ni atas permintaan seorang budak kecik.. huhu.. jangan marah ek syuhada.. dia nak satu article yang ada pasal dia.. jadi saya mengambil peluang nak cerita pasal ni la.. seperti tajuk di atas..

nampak gambar kat atas tu..? mesti la nampak.. tanya lagi kan.. huhu.. gambar tu di buat oleh komputer.. yang mengawal tetikus nya tu nurjannah la.. saja kot.. cantik jugak.. tu classmate aku.. untuk tahun ni.. yang nak cerita nya.. 4 orang ja.. hehe.. 2 lagi p mana..? ada.. tapi nak cerita yang 4 ni ja.. hehe.. sebab kami ni da harungi banyak rintangan.. selalu kena marah, kutuk, orang kata kat belakang, orang syak wasangka, tuduh itu ini.. hah.. tu la.. bila kita bersabar.. memang indah..



bertemu dan berpisah kerana Allah.. memang akan jadi indah.. saling melengkapi.. saling menegur.. saling membantu.. agar sama-sama cemerlang di dunia dan akhirat.. hmm.. masing-masing makin matang dalam pemikiran.. dan masing-masing berkehendak untuk berubah.. alhamdulillah.. memang seronok jika orang berlapang dada dalam menerima teguan.. huhu..



ni nur syuhada' zahar.. dia ni kalau boleh semua nak international ja.. huhu.. baru-baru ni, dia menagis tersedu-sedan.. maklum la.. insan 'tut tut' dah fly ke sana.. dia ni.. kalau kami lambat solat.. dia la yang tolong jadi azan kedua selepas muazin kat masjid n surau.. haha.. tu la yang best nyer..




yang ni plak nurjannah.. suka merendah diri sangat.. suka kata yang diri tu tak layak la.. macam-macam.. diri kita ni memang tak perfect.. ada cacat cela.. kita hanya mampu lakukan yang terbaik agar diri kita ni sentiasa terbaik.. jika kita mahukan satu revolusi.. maka kita lah mesti memulakannya.. betul..??



yang ni pulak nurul afiqah.. dia ni suka didik.. cepat hilang sabar.. kalau dia tengah marah.. cepat-cepat dok depan dia n say.. afii.. diam jer.. so, dia akan lembut..huhu.. dia ni jugak pantang kalau orang nak tegur tapi naik kan suara.. sat g terpelantin plak milo.. huhu.. kalau nak tegur dia.. kena slow talk.. 

itu la mereka yang aku sayang lillahi ta'ala.. walaupun ada serba-serbi yang tak kena ngan diorg.. aku tahu.. serba-serbi itu sebenarnya boleh diubah.. 

ketahui lah.. buah yang rosak ditebuk ulat itu pun, masih boleh di makan jika kita membuang tempat yang ditebuk itu.. kalau semua budak baik hanya berkawan dengan budak baik tetapi menghirau kan budak jahat.. persoalan nya di manakah tanggungjawab anda untuk membimbing budak jahat ini.. dan budak jahat pula akan berkata.. budak baik benci nak kawan ngan budak jahat.. jadi, aku pun benci nak kawan ngan budak baik.. nampak tak..? renung-renung kan.. untuk saya dan anda semua..

No comments:

Photobucket
Photobucket