Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Wednesday 8 May 2013

Suara Hati..

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Assalamualaikum...




esok.. pada tanggal 9 mei 2013, tarikh di mana saya akan mula mendaftar di kolej islam teknologi antarabangsa di pula pinang.. dan dengan rela hati saya, saya 'kuburkan' semua surat tawaran saya yang lain.. 

itulah lah tempat saya.. dan itulah takdir saya.. sekian lama saya pujuk hati saya.. dan malam ini, hati saya terasa lapang untuk menyahut seruan belajar di sana.. saya mula didik hati saya.. 
setiap yang berlaku pasti akan ada hikmahnya.. 



                         " redha itu ikhlas..
                                                               pasrah itu menyerah.. "
                                                                        ~ombak rindu~ 


seseungguhnya Allah itu maha mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya.. saya tidak berpeluang menyambung pelajaran di peringkat yang lebih tinggi.. tapi, saya bersyukur.. saya dapat ringan kan beban ibu bapa saya dalam menanggung kos pembelajaran saya..  semuanya ditanggung pihak PUZ.. Allah.. semoga segala nya lancar hingga ke akhir nya.. 

sedih.. kenapa..? sebab sedih la.. ye la.. kenapa..??  sebab saya terpaksa tinggalkan ibu bapa saya.. sekian lama saya di rumah.. saya terfikir, siapa akan bantu ibu saya mengemas rumah, basuh baju..? siapa akan tolong ibu dan ayah saya bila ketiadaan saya.. Allah.. berat untukku tinggalkan mereka.. semestinya mereka akan sunyi..






" ya Allah.. Kau jagakan mereka ya Allah.. sesungguh nya, tidak tergamak untukku melihat mereka dalam kesusahan.. aku sayang mereka Tuhan.. letaklah mereka di tempat orang-orang yang beriman.. rahmatilah mereka, kurniakanlah biknat kesihatan kepada mereka, lindungilah mereka.. janganlah Kau palingkan wajah-Mu dari mereka ya Allah.. sesungguhnya Engkau lah yang maha pengahsih lagi maha penyayang  " 
 mak.. abah.. saya sayang kamu.. sangat sayang kan mak dan abah.. walaupun saya hanya mampu jerit dalam hati..

No comments:

Photobucket
Photobucket