Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Friday 28 October 2011

Dua Beg Plastik yg Comel...



 Tawu kenapa tajuk kita hari sampah??? meh nak citer apa yang jadi kat aku.. bukan aku la.. form 4 al-farabi la lebih-lebih lagi.. masa exam smra berlangsung.. kitorang kena pindah kelas dari bawah naik ke atas.. yang form 3 plak turun kat kelas kitorang.. form 1 ke form 2.. yang form 2 ke form 3.. exam kitorang tu seminggu lamanya.. so, dirang form 3 pn akan stay kt si tu hampi 2 minggu jugak la.. before tinggalkan kelas tu, ok la jugak.. after that, waa.. rasa macam nak buat pengumuman.. "sesiapa yang tidak pernah masuk tempat MPSP, sila lah datang ke kelas smart 4.." nak habaq kata kelas kitorang memang semak gila.. sampah sana sini.. tambah-tambah lagi kat tng sampah.. yang banin pun kelas aku pun boleh wat derk ja.. kot-kot la malam-malam tu nak tolong sapu ka buang sampah ka.. ni tak.. jez.. I SEE YOU RUBISH.. yang tawu la..fes tu aku pun geli gak.. tapi tak dak sapa yang nak buat so.. aku pun amik la langkat inisetif, mintak plastik hitam yang comel 2 plastik.. ingat satu nak boh sampah semua tu n satu lagi tu nak bh dalam tng sampah.. tengok-tengok dua-dua plastik tu guna tuk buang sampah.. ya rabbi.. punya la banyak.. huh.. two plastic bag.. pecah rekod beb.. tak pernah smart 4 buat perangai macam ni.. tawu la smart 3 tu all by.. tapi bersih la sikit.. dengan sarang labah-labah yang terseni dekat depan pintu kelas.. heeee... apa nak jadi ni.. ni la islam sekarang.. kata ja kebersihan separuh dari iman, tapi hampeh.. tak nak pulak amalkan.. 




cuba la jadi macam budak cute kat atas ni.. buang sampah DALAM tong sampah siap kelaskan lagi plak tu.. kadang-kadang budak smart tu tak faham bahasa.. orang soh buang DALAM tong sampah tapi diorang buang ATAS tong sampah.. weird betul.. setelah di kumpul semua sampah tu.. maka jadi la dua beg plastik hitam yang comel.. pengutip sampah siti aishah dan salwa dan pembuang sampah afiqah wahit.. di sini saya menyeru kepada pembaca blog n article ini.. tolong la jangan jadi macam dalam citer ini yer.. (aku tawu kebanyakkan pembaca blog ni budak smart) so.. fikir-fikir la ek.. sekian..

No comments:

Photobucket
Photobucket