Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Saturday 22 October 2011

Mengapa Sangat Sukar....

semua orang mesti akan terjatuh...



Zaman remaja memang macam ni.. mudah untuk jatuh.. jatuh cinta.. aku sememang nya tidak mahu alami perkara ini.. dan semoga perkara ini dapat untuk aku atasi nya.. nak tahu??




love is powerful.. memang tiada siapa dapat nafikan nya.. termasuk aku.. orang kata, kalau kita selalu pendam aja perasaan cinta kita akan seseorang insani tu, lama-lama ia memakan diri kita.. memang betul.. dan pabila kita mati dalam keadaan macam tu, itu dikira jihad kerana kita sedaya upaya menahan nafsu kita demi mengelak sebarang fitnah... ae, bukan senang tau nak tahan perasaan suka akan seseorang ni.. memang susah,, aku tahu la.. sebab aku tengah alami nya..
 kadang-kadang aku menagis sendirian dek kerana terasa sesak dada dalam menahan perasaan ini.. aku sememang nya tak mahu.. dalam pandangan aku ini terselit panahan syaitan.. aku takut sangat perkara ini.. sadaqa allahul azim.. memang benar kata-kata Allah itu.. Dia menyuruh hambanya menundukkan pandangan agar dalam pandangan itu tiada terselit panahan syaitan.. sesumgguh nya sebaik-baik jihad adalah orang yang dapat mengawal hawa nafsu nya... pandangan mata zahir itu selalu sahaja menipu dan selalu sahaja menyeksa jiwa kita...







sebab itu.. aku takut untuk bertentang mata dengan siapa pun.. bagi aku mata itu ibarat matahari yang bisa membutakan mata aku jika terlihat akan nya.. nak tahu.. kerana mata, segala nya bisa terjadi... kerana mata kita bisa jatuh cinta.. kerana mata kita bisa tertipu oleh syaitan.. renungkan lah..

No comments:

Photobucket
Photobucket