Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Sunday 6 November 2011

Majlis Istiadat Konvokesyen UiTM..!!








Setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan tahniah tuk my beloved sister dunia akhirat.. kerana telah berjaya menjejakkan kaki di pentas itu.. haa.. sejuk mata melihat dia ambil anugerah tu.. walaupun hanya sekadar menonton skrin besar @ luar dewan agong tuanku canselor.. dia la orang pertama yang masuk universiti dan orang yang pertama dapat jejak kaki kat pentas konvo.. (ye la.. da anak fes kan.. memang la..huhu..) lepas ni aku pulak yang nak naik pentas macam tu.. hahak.. amin.. sememang nya semua orang nak.. bertolak ke kuala lumpur malam sabtu.. so pagi tu sepatutnya i kena gi ijtimak huffaz.. tapi sedih, mak tak bagi sebab takut bertindih time.. so, i hanya bisa tengok kegembiraan diorang pergi laa.. nampak macam bes.. n dengar-dengar plak mlmh gee belanja diorang aiskrim..
macam bes kan.. tambah-tambah plak tuan guru nik aziz turut hadir sekali.. hmm.. tak dak rezeki tuk siti aishah.. huhu.. kitorang sampai @ kuala lumpur pagi la.. subuh kat hentian sungai buloh.. jez breakfes ja kat situ.. mandi kat masjid apa ek.. shah alam..?? bukan.. putrajaya..?? bukan.. masjid negeri..?? ntah la.. lupa dah nama dia.. hehe.. kitorang mandi kat situ sebab masa kat sungai buloh ramai n tak dak sabun.. so kena la cari sabun dulu.. lepas siap khidmat diri, teros p ambil kakak kat umah kawan dia.. then teros patah balik dari shah alam ke kuala lumpur.. fes tu destinasi nak p ikea, tapi terlajak jalan teros ke jalan tunku abdul rahman.. haha.. sementara nak sampai tu, sesat banyak kali.. pergh.. masa tu boleh di katakan round satu KL beb.. haha.. pas habis shopping kat sana, baru la cari jugak jalan nak p ikea.. kat sana tu, ya Allah.. rasa macam nak berangan ja macam tu rumah sendiri.. ikea tu kedai perabot.. kat dalam kedai tu ada banyak jugak la contoh design yang diorang nak tunjuk kat pelanggan.. macam deco pun ada la jugak.. tapi sapa masuk dalam tu.. memang gila la.. (ker aku sorang ja..??) kat sana jugak.. fes time aku beli curry puf sedozen.. harga RM11.00.. ok.. jalan-jalan cari makan.. boleh la p kat sna ek rasa curry puf dia... lain rasa dia.. unik.. inti curry puf tu dia tarok telur rebus yang sudah dihancur.. dan kentang tu dia hancurkan jadi halus.. memang sedap laa.. pas lawatan kat situ teros check in kat hotel.. oh.. jangan bayang shangri la hotel ker hotel-hotel yang tinggi lagi tinggi harganya tu ek.. hotel biasa ja.. masa tu jugak fes time aku masuk hotel.. haha.. perak gila aku.. kat hotel rest jap pastu petang sikit kak ajak aku p SACC mall.. aku ikut ja.. kat sana ak tertarik satu kedai tau.. kedai coklat.. kedai tu memang jual coklat.. tapi coklat yang dah dibalut rapi.. cantikk.. rasa nak beli.. tapi duit tak bawak..haha.. balik pun dalam hampir maghrib gak.. tak sempat nak rest pun ak teros keluar ngan parent lak gi dinner at restoran ayam penyek.. dan teros ke i-city.. kat sana, hmm.. bes la jugak coz banyak lampu-lampu... yang bes pun sebab aku naik keretapi yang pusing atas i-city.. konvo kak 31/10.. so esok pagi tu baru terkalut-kalut nak kemas barang and check out.. takut jalan jam.. maklum la.. Selangor.. samapi awal gak la.. tak sempat sarapan.. masa majlis da mula.. aku tak dibenarkan masuk coz maximum 2 orang ja yang boleh masuk iaitu parent.. aku tinggal la ngan sepupu aku sorang tu.. bunga for kakak i yang tolong beli.. nice la jugak walaupun simple.. bunga ros pink dan teddy bear minnie... i jez mampu bagi sekuntum ros merah ja.. kalau nak cerita secara terperinci sai ni memang panjang.. so last cerita masa balik, aku sempat beli dunkin donat dan perjalanan balik tu hujan ya rabbi lebat giler.. pagi esok.. aku kena p sekolah.. semangat mukhayyam..huhu.. k..
sekian..

No comments:

Photobucket
Photobucket