Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Wednesday 8 August 2012

Sukan 2012..

بسم الله الرحمن الرحيم

 Assalamualaikum...


sukan tahunan yang lama dah tak berlangsung.. hmm.. tapi tahun ni aku dapat rumah shrek.. aduh.. kot la rumah merah ka kuning.. sekurangnya boleh dapat johan atau naib johan rumah sukan..hehe..tema rumah hijau kali ni kitorang buat ninja turtle.. yang jadi maskotnya al-amin.. ketua rumah hijau ammar yasir.. so, dia la yang pegang bendera.. yang pegang sepanduk plak asal-asalnya hakeem, tapi sebab yang pegang sepanduk tu kena pakai topeng zorro tu, terus tak mau.. aduh.. memang dalam plan pun nak bagi dia.. banin semua kena pakai tie rebben yang dibuat oleh fatin.. pandai fatin.. banat pakai reben bunga kat atas kepala..

aku kali ni masuk semua acara lari.. 400 meter kalau campu semua nya.. aduh.. penat kot.. dah la dengan practice lari lagi.. campur dengan sukan lagi.. sampaikan beri kesan sampingan tuk aku.. tahu apa.. dah tak lari lagi.. sampai sekarang aku rasa sakit kaki walaupun dah lama sukan tu.. boleh lari, tapi dah tak laju dan akan sakit lepas lari tu.. sedih nya.. mula-mula, aku terpaksa ganti anita dalam acara 100 meter sebab dia jatuh ditolak rumah biru then sakit kaki.. masa lari tu, adess.. ada agenda yang memalukan.. apa dia.. shut.. tak nak beritahu.. alhamdulillah dapat no 3.. dalam 200 meter, haha... ni semua smart 5 ja.. masa mula nya, kitorang plan nak buat banyak situation :

* nak lari pegang tangan
* 100 meter pertama joging
* 100 meter kedua baru pecut

haha.. tah apa-apa.. tapi last sekali semua pecut jugak..masa nak lari tu, semua dok pakat salam minta maaf dulu.. haha..memang gila smart 5 ni.. aku saing ngan alifah.. jannah ngan afiqah.. mula nya aku yang pertama, tapi alifah pecut dulu.. energy dia banyak g dari aku.. aku dah lari masa 100  meter tu.. yang afiqah dah terkandas dah masa 100 meter pertama.. jannah stay dibelakang aku.. tapi aku dah tak pecut masa nak sampai tu, kerja aku tengok belakang.. jannah jauh g.. so, aku pun lambat-lambat lagi.. last sekali dapat no 2.. ok la.. dah la bendera rumah hijau tak nampak langsung..

past pattern pulak rumah hijau yang masuk sarah, aku, aqilah dan athirah.. pada mula nya hijau first sampai ja kat turn aqilah dah lambat.. sampai kat aku pun lambat la.. nak pecut yang lain dah lambat.. jadi aku pecut ke tempat no 3 potong liana.. so, setiap acara yang aku masuk tu, ada nombor semua..

sukaneka plak.. arghh.. jangan ditanya.. semua kalah.. haha.. banin ok la jugak.. banat ni, hampeh.. paling nak tergelak, masa lari guna tempurung tu la.. masa aku ok lagi.. mai kat sakinah.. BOOM..!! pecah laa.. haha.. so memang dah kalah la.. aduyai.. aku sampai sujud kat padang tu sebab tak tahan nak tergelak.. aduh..

keputusan :

1. merah
2. kuning
3. hijau biru

tu lah keputusannya.. abu yazid la yang paling seronok bila rumah dia juara.. hek.. 

No comments:

Photobucket
Photobucket