Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Wednesday 8 August 2012

MGB SIM 2012..

Assalamualaikum...

bersama pidato bahasa inggeris dari singapore seyy..

hah.. pertandingan yang membuatkan semua warga SMART bergetak jantung nya.. termasuk lah aku.. sebelum nak p hidayah johor ni.. pelbagai persiapan yang dibuat.. bukan calang-calang orang yang p bertanding ni.. ada yang johan negeri, johan negara, dan macam-macam johan la.. aku kali ni masuk dua pertandingan.. pidato bahasa arab dan hafazan 10 juzu'.. aiseh.. hafazan la sangat.. malam sebelum nak bertolak tu, ustaz fahmi ada belanja kitorang banat makan char koey teow.. gambar kat atas tu.. sempat la pose..

pagi esok tu.. maisng-masing dah start dengan iron baju nya, kemas barang nya, macam-macam la..bertolak dari sekolah pukul 1.00 then solat zohor kat masjid tepi jalan ja..( ada ka masjid tengah jalan..?) pastu terus ke destinasi utama.. kami di johor pukul 3 ka 4 pagi nta.. tapi yang pasti sampai awal.. ada la sekolah yang dah mai.. tak sure sekolah mana.. solat subuh dan qiam kami buat kat situ jugak..

hah.. da sampai masa yang ditunggu.. acara pertama pidato bahasa melayu, tilawah, hafazan 5 juzu, khat bagi banat la.. banin pidato bahasa arab, hafazan juzu 5, tilawah, dan tak ingat dah.. semua berlalu serentak.. aku sempat tengok jannah pidato.. ok, ada nampak nak juara sebab pidato spontan dia full mark.. yang lain belum tentu.. khat pulak ok cuma salwa punya tak tebal.. yang lain tebal.. tilawah alifah punya suara ok, cuma tak tarannum.. pidato arab dapat khabar johan.. ok la tu khairul..


hah..tak clear.. ni teks pidato la..


petang pulak, my turn.. pidato bahasa arab.. ada lagi, story telling.. pidato aku pada mula takut jugak.. sebab apa..? ye la.. dapat saingan kuat oleh pesaing aku, khairul.. teks sama, jadi, takkan tak leh nak dapat tempat kan.. teks dia teks aku sebenarnya.. hehe..cuma dia ada satu talent tau.. yakin dan pandai cover.. aku pulak, tak pandai cover.. tu la yang terjadi.. pada permulaan pidato, pergh.. semangat giler.. all in my mind and understand what i'm talking.. tapi, terlupa skrip sikit bila part isi ke 4.. tup..tup..tup.. tak ingat ayat quran dia.. aduyai.. keliru sebab setiap isi ada huraian dan ayat quran.. aku terlupa  and apa yang aku buat diam then sambung isi terakhir.. dan habis kan pada on time.. masa aku terlupa tu, ada sekolah mana ntah sempat ketawakan aku.. ye la.. aku antara orang yang pidato nya tak melerek dan semangat.. hmm.. tapi tak ada rezeki kan.. 
                              


hah.. ni la nasyid banin.. nur islami.. gubahan sendiri.. pada mulanya tengok diorang ni nak buat persembahan kenduri kahwin ja.. huhu.. sebab nasyid banin sebelum tu semua santai.. tapi ada la kumpulan banin sekolah lain pakai jubah.. ok la.. 



yang ni kalam jamaie.. practice.. sebab gambar betul tak ada.. maklum la.. konon nya tak boleh pegang handset.. banat ni pun ikut la.. tapi sekolah lain pegang sendiri.. macam banin.. all handset in their hand.. tak adil jugakla.. tak selaras.. alhamdulillah kalam jamaie didikan mlm hisham ni dapat naib johan..

senarai pemenang:
  • ersyad abdullah, naib johan hafazan 15
  • khairul syazani, johan pidato arab
  • ammar yasir, naib johan pidato inggeris
  • kalam jamaie, naib johan
tahniah tuk you all..

No comments:

Photobucket
Photobucket