Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Sunday 1 January 2012

새로운 결정...



assalamualaikum.. eh.. asal tetiba ja bahasa korea ni.. maklum la.. orang kan minat k-pop.. so, saya pun termimpi nak buat tulisan korea.. ni google translate nih.. ntah betul ke tak.. 
새로운 결정  maksud nya azam baru.. kesempatan ni, saya nak say.. happy new year.. selamat datang 2012 dan selamat tinggal 2011..   aku nak tinggal kan segala duka lara kat tahun tuh.. jangan ikut aku da.. huhu.. yang suka ceria tuh.. meh ikut.. tahun 2011 tu telah mengajar aku serba sedikit erti kesefahaman sesama insani.. dan hujung tahun tu, aku baru 'diajar' tentang berbaik sangka terhadap orang.. bukan nya sebelum ni tak tahu.. tapi tak praktik.. ^__^ 


detik waktu nak masuk new year tu, aku dalam kereta on the way nak balik ke S.P..  masa nak pukul 12 tu, exited jugak sebenarnya.. haaa.. tahun baru bakal menapak.. aku kongsi kan sambutan aku bukan la dengan p sambut di tempat-tempat yang tidak sepatut nya.. cuma aku sambut ngan my best dear aku.. juz mesej ja.. tapi cukup la..


azam aku untuk tahun ni.. hmm.. simple ja.. tak mau buat yang berat-berat.. ada satu azam ni, agak weird sikit.. nak semua orang panggil aku aishah.. tak mau siti.. pelek la jugak.. kalau yang tengah baca post ni memang panggil aku aishah, mesti dia cakap, memang orang panggil kau aishah pun.. tapi maksud aku kat sini for student baru la.. aku nak budak girl panggil kak aishah.. baru la sedap telinga mendengar.. betul.. aku lebih suka bila orang panggil aishah.. kedua, azam aku, nak yang terbaek walaupun terpaksa kena hadapi pahit getir.. contoh nya macam get straight  A for SPM.. bukan senang tau nak dapat A.. nak dapat B ok la jugak.. so, kena struggle la.. ketiga, dah tak nak jatuh tergolek dah.. perasaan ni memang tak statik.. ada naik turun.. jadi, tahun lepas mengajar aku betapa merana nya bila jatuh.. bukan sebab si dia tak layan atau menyakit kan hati.. tapi sakit nya nak kawal nafsu tu.. sebenar nya, kita ni raja kepada nafsu, bukan nafsu raja kepada kita.. bukan senang dek nak kawal.. dia ni macam rakyat yang suka membuat demokrasi la.. huhu.. azam yang lain.. err.. yang ni je la.. oh ya.. satu g.. aku nak hidup berdikari.. tak nak menagih simpati n tak mau bergantung harap kepada orang lain.. k.. itu saja..

sekian terima kasih.. happy new year semua.. doa saya, semoga ada penghijrahan yang tebaek tuk tahun ni ek..


No comments:

Photobucket
Photobucket