Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Saturday 9 July 2011

Pembuangan Bayi..!!

Assalamualaikum..


Hari ini topik kita adalah...kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa...kadang-kadang aku sendiri pun tak faham la kenapa semua ni berlaku..aku tahu kenapa...sebab semuanya dah tak ada keimanan dalam diri mereka..yaa..memang betul pon..cuba fikir sejenak, jika diri si pembuangan bayi ini mempunyai keimanan dan rasa Allah itu maha melihat..confirm dia tak kan buat smua tu..dah la berzina, pastu jadi pembunuh pulak tu..kejam dari syaitan lagi sebenarnya..sejahat-jahat syaitan pun, dia hanya membisik, bukan membunuh..hai..dunia-dunia..apa lah nak jadi..macam tu juga la kat rumah aku..banyak sunggu kes pembuangan bayi..haha..lawak ker??
ni nak citer ar ni pengalaman jumpa bayi yang terbuang..hah..


bismillahirrahmanirrahim..


masa balik rumah sempena cuti sekolah..maklum laa..sebulan tak balik kan..exited ar..bila langkah ja kaki kanan ni, terdengar sayup-sayup suara tamgisan bayi..seram..suara merdu..


aku pun ikut la arah suara tu..tengok-tengok aku jumpa seekor BAYI musang..haha...tanya mak, mai mana musang ni..mak kata abah yang jumpa kat semak-semak tu..ish..ish..ingat kan manusia ja yang buang bayi, rupanya binatang pun ada,,..kat kampung aku ni kiranya banyak jugak la kes khalwat ni..sampai anak luar nikah pun berjebah..mana tak nya..kat rumah aku lagi banyak.. ayam yang bertelur sana sini, kucing yang tetiba ja ada anak,  itik yang tetiba bertelur..arnab lagi..padahal diorang tak kahwin lagi pun..ish..ish..ish..tak leh jadi ni..sesama kita banteras gejala ini..

No comments:

Photobucket
Photobucket