Photobucket
Photobucket

Nak Cari Cerita Dengan Cepat..? sila tulis di sini..

Thursday 21 March 2013

Kenangan Result..!!

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Assalamualaikum...

weyh.. orang kampung...!!! result dah keluar... hohoho.. ketawa penyedap hati.. 


lagi dua org xda laa..

sayuu.. hati terasa sayu.. toing3.. sayu apa ke benda nya.. exited mai sekolah punya la awal.. aku, syu ngan jannah mai sekolah pukul 7.30 tau.. haa.. main-main.. yang lain semua mai pukul 11.. haa.. huhu.. tak de la.. aku ngan syu kalau boleh nak plan mai pkul 4.59 tau.. sebab pejabat tutup pukul 5.. huhuhu.. aku ngan syu memang hari-hari mai awal.. masa result keluar tu, aku ngan syu ada kerja yang belum settle lagi.. print sijil n lengkapkan semua dokumen pelajar.. muallimah shahida pun agak sibuk sikit.. masa muallim hisyam panggil muallimah tuk tengok rezak tu.. aku ngan syu.. ya Allah.. terketar-ketar.. yang syu dah berwirid dah.. aku, nak sedapkan hati, tengok la movi.. cerita apa..? sepah the movi.. hahaha.. teruk x..? tu semua cara nak sedap kan hati..

lepas dah habes muallimah tengok rezak tu, mesti la muallimah masuk bilik balek kan.. so, bunyi pintu buka jer.. dup dap... dup dap.. tapi muallimah tak takut kan kami.. jez bagi kami bertenang.. kami putus kan, daripada kami susah hati, baik kami solat.. so, p la surau.. dah sampai surau tu, baru la nampak kelibat banin n banat.. huhu.. riang je diorang.. rezak terbaek la katakan.. lepas solat tu, kami terus p ambil rezak.. naik ja tingkat satu tu, banin, fuhh.. berderet.. sambil pegang dokumen yang kami lengkapkan pagi tadi tu.. ala.. buat derk je la.. kami pun p la ambik rezak.. ternyata, aku ngan syu adalah orang pertama ambil rezak.. bagi banat la.. huhu.. terbaek la.. so, rezak aku..

___________________________

tiong3.. biasa ja.. banat yang terbaek jannah la.. 4A.. huhu.. tahniah la sis.. lepas ambik rezak, kami nak keluar dari pejabat.. tetiba terserempak ngan muallim hafiz.. alamak.. mesti la nak kena tunjuk jugak.. bagi la.. tapi tetiba masa tu sedih pulak.. tak jadi kami nak naik atas.. stop sat.. menangis kat situ.. syu la yang paling teresak-esak.. pujuk syu sat, kami pun naik kelas smart1.. kelas muallimah atiqah n samirah.. dok kat situ, syu menangis lagi.. aku..? x dah.. sempat buat sujud syukur.. semua muallimah tenangkan kami.. alhamdulillah.. syukur Allah turun kan penenang masa tu.. lepas tenang sikit.. kami turun balik.. cari kawan-kawan.. jannah dah nak balik.. so, aku call afi ajak banat yang lain turun kat lorong ke kantin lama.. haa.. masa kat situ, ada tragedi.. ehemmm..

syu still menangis lagi.. tapi tak teruk dah.. tetiba ada orang datang.. aku cakap kat syu, syuu.. DIA mai sini la.. syu cakap.. biar la.. (padahal dah twu.. maklum la.. tga msj) dia mai.. bawak rezak 5A nya.. dia tanya aku.. dia (syu) kenapa..? aku cakap.. ntah la dia ni.. kawan tu pujuk la kejap.. dia tanya.. nak tengok tak rezak.. syu pun ambik la..  haa.. syu.. ada orang nak pujuk tuu.. kuang3..

afi pun mai la.. haa.. bes nya jumpa dia.. sembang kat situ sat.. pastu muallimah izura mai.. jumpa la kejap.. pastu, DIA tadi tu mai balik.. bagi coklat n air kotak.. tawu coklat apa.. kinder bueno ngan cadburry black forest tuu.. pheww.. bertuah la ko syu.. 

tengah hari tu, keluar makan tengah hari ngan muallimah-muallimah.. huhu.. syu, still x lalu makan.. aku, sedih ka, happy ka.. still kuat makan.. thanks la to muallimah shahida yang belanja saya makan.. 

balik dari makan tu, keluar lagi.. tapi ngan kawan pulak.. aku, syu, afi ngan alifah.. naik kereta kancil tu.. ya Allah.. kecoh gilerr.. tambah ada alifah.. fuh.. meriah giler.. masa on the way nak p bertam tu, mula-mula terserempak ngan moto ersyad.. pastu kereta khairul.. pastu kereta hakeem lak.. memang kecoh ar.. haha.. sweet.. kami makan kat bobnoli cafe ja.. pastu aku belanja afi cool blog.. alifah org nak belanja tak nak.. pastu, ingat nak balik teros la.. tejumpa pulak ayah harryzan.. masuk office pulak.. sembang-sembang.. pastu baru la balik..

haa.. sweet memory la geng.. tak le lupa.. naik kereta, afi bawak, hon sana hon sini.. waaa.. bes3..

No comments:

Photobucket
Photobucket